Friday 16 November 2012

Lamborghini Avantador Roadster 0-100 km dalam 3 saat!!!

Post sebelum ini admin jeles dengan Avantador DLCW yang baru di majlis perkahwinannya itu..kini Lambogini mengeluarkan update terkini kepada koleksi Avantadornya yang lebis seksi tanpa bumbung yg lebih dikenali dengan nama Roadster.



Ini adalah sebentuk logam padu yang diukir dengan ukiran artistic menjadi Aventador Lamborghini LP700-4 Roadster, yang sehigga kini hanya 1,300 unit telah menemui pemilik baru. Sebahagian daripada pemilik supercars ini tidak lain tidak bukan  Datuk Lee Chong Wei kita (td DLCW punya pn yang berbumbung), seperti yang anda lihat di post sebelum ini.



Roadster Aventador baru direka dengan garisan geometri dari bumbung ''retractable'' hingga ke hud enjin. Sokongan belakang telah direka semula untuk menawarkan ''support'' untuk bumbung ''retractable'', menampung sistem perlindungan automatik untuk penumpang, dan menyediakan enjin dengan pengudaraan yang mencukupi. Rim baru  aluminium "Dione" unit, yang boleh didapati dalam 20 - atau saiz 21-inci.Mereka mengurangkan berat kereta sebanyak 10 kg ke atas roda standard.



Bumbung dua keping dibuat sepenuhnya dari serat karbon menggunakan teknik pelbagai seperti RTM dan palsu Komposit. Setiap komponen adalah sangat ringan, berat kurang daripada 6 kg.Enjin V12 (giler bapak) 6.5 liter menjadikan 700 hp, dan apabila dipasangkan dengan ISR Lambo baru tujuh kelajuan kotak gear, Roadster Aventador boleh melakukan 0-100 km / h dalam tiga saat rata dan kelajuan tertinggi 350 km / h. V12 mempunyai sistem Stop & Start termasuk kapasitor berprestasi tinggi (dikenali sebagai supercaps) untuk menghidupkan enjin.


p/s mampu tgk gambar jela kita....huhu..

No comments:

Post a Comment

cer komen..cer komen...